Сайттан издөө
Сайттан издөө
Кыргыз Республикасынын Президенти

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясына келип түшкөн жарандардын кайрылуулары менен жүргүзүлгөн иштер жөнүндө маалымат

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясына
2021-жылы келип түшкөн 
жарандардын кайрылуулары менен жүргүзүлгөн иштер жөнүндө 
МААЛЫМАТ

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясынын саясий жана экономикалык изилдөөлөр башкармалыгынын жарандардын кайрылуулары менен иштөө боюнча бөлүмү (мындан ары – Бөлүм) Президенттин Администрациясына келип түшкөн жарандардын кайрылууларын кабыл алат, каттайт, эсепке алат жана карайт. Президенттин Администрациясынын түзүмдүк бөлүмдөрү, мамлекеттик органдар жана жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдары тарабынан кайрылууларды өз убагында кароого контролдук кылат, каттарды системага салат, талдоо жүргүзөт, Кыргыз Республикасынын Президентинин "President.kg" расмий сайтына жана массалык маалымат каражаттарына жарыялоо үчүн айлык, кварталдык, жарым жылдык жана жылдык отчетторду даярдайт.

Бөлүмдүн негизги милдеттеринин бири болуп, кайрылууларды андан ары иштөө үчүн кылдат иштетүү, арыз ээлерине жоопторду даярдоо же тиешелүү органдарга/уюмдарга же түзүмдүк бөлүмдөргө жөнөтүү болуп саналат.

Ошондой эле Бөлүмдүн кызматкерлери Президенттин Администрациясынын имаратынын алдында митинг жана акциянын катышуучулары менен күн сайын иш алып барышат. Бекитилген график боюнча күн сайын ишембини кошуп нөөмөт уюштурулат. Коомдук кабылдамада кабыл алуу жүргүзүлөт жана Президенттин Администрациясынын жетекчилиги тарабынан жарандарды жеке кабыл алуу уюштурулат, консультация жүргүзүлөт жана ишеним телефону боюнча түшүндүрүү иштери жүргүзүлөт.

2021-жылдын 12 айында жарандардын 22 546 кайрылуусу менен иш жүргүзгөн, алардын ичинен:

- жазуу жүзүндө (электрондук) кайрылуулар – 15 073;

- Коомдук кабылдама аркылуу – 5 176 кайрылуу;

- “Ишеним телефондору” аркылуу– 2297 жаран кайрылды.

Президенттин Администрациясына келип түшкөн 15 073 жазуу жана электрондук арыздар, даттануулар жана сунуштар региондор боюнча төмөнкүдөй:

-

Бишкек ш.

5432

36,0%

-

Баткен облусу

807

5,3%

-

Жалал-Абад облусу

1514

10,0%

-

Ысык-Көл облусу

1238

8,1 %

-

Ош облусу

953

6,4%

-

Ош ш.

602

4,0%

-

Нарын облусу

949

6,2%

-

Талас облусу

357

2,3%

-

Чүй облусу

2968

19,7%

-

КМШ жана башка өлкөлөрдөн

253

1,6%

                                                                   

Бардык кайрылуулардан эң көп 5432 арыздар, дооматтар жана сунуштар Бишкек шаарынын келип түшкөн, анын ичинен 761 (14,1%) – прокуратура органдарына тиешелүү маселелер, 721 (13,4%) - сот органдарынын иштери боюнча, 286 (5,2%) - ИИМ маселелери, жер участогун жана турак жайды берүү маселелери - 543 (10,0%), социалдык маселелер (анын ичинде билим берүү, саламаттык сактоо, социалдык коргоо, материалдык жардамдар ж. б.) – 828 (15,2%), экономикалык (банктык) маселелер – 355 (6,5%), ал эми калган 1938 (35,6%) ар кандай мүнөздөгү башка маселелер боюнча кайрылуулар.

Ошондой эле Чүй облусунан дагы көп кайрылуу түшкөн. 2021 – жыл ичинде Чүй облусунан түшкөн 2968 кайрылуунун ичинен, 571 (19,2%) үйлөрдү курууга жер тилкесин же турак жай бөлүп берүү боюнча маселеси менен кайрылышкан, 366 (12,3%) – сот системасынын, 267 (8,9%) – прокуратура маселелери, 426 (14,3%) – бардык социалдык маселелер, 238 (8,0%) – мамлекеттик сыйлык, жарандык жана ырайым кылуу маселелери, 152 (5,1%) - экономикалык (банк) маселелер, ал эми 948 (31,9%) кайрылуулар ар кандай мүнөздөгү маселелерди түздү.

 

Жарандардын жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылуулары тематикасы боюнча негизинен 5 багытта болду:

 

-

Соттордун жана укук коргоо органдарынын иштери боюнча (анын ичинен кайрылгандар сот системасына - 1938 (12,8%), прокурату- ра органдарына – 1807 (12,0%), ИИМ - 746 (4,9%), ж.б. (УКМК, ЖАМК, Финпол...) – 243 (1,6%)

4734

31,5%

-

Турак-жай жана жер маселелери боюнча

2862

18,9%

-

Социалдык тармак боюнча (саламаттык сактоо, билим берүү, маданият, туризм, пенсия маселеси, мат. жардам ж. б.)

2596

17,2%

-

Мамлекеттик сыйлыктар, жарандык берүү, мунапыс маселелери боюнча

1156

 

7,7 %

-

Экономикалык маселелер боюнча (ссудалар, кредиттер, алардын пайыздары) 

1147

 

7,6%

-

Ар кандай мүнөздөгү маселелер боюнча

2578

17,1%

 

2021-жылдын ичинде “President.kg” расмий веб-сайтына 1949 (12,9%) электрондук кайрылуулар келип түштү, анын ичинде: 

 

Бишкек ш.

662

33,9%

 

Ош ш.

112

5,8%

 

Чуй облусу

518

26,5%

 

Талас облусу

17

0,8%

 

Ысык-Көл облусу

185

9,4%

 

Нарын облусу

49

2,5%

 

Жалал-Абад облусу

106

5,4%

 

Ош облусу

111

5,7%

 

Баткен облусу

89

4,6%

 

КМШ/Чет өлкөлөр

100

5,1%

 

 

                                                       

Президенттин Администрациясына келип түшкөн жарандардын кайрылуулары мыйзамда белгиленген тартипте катталып аткаруу үчүн тиешелүүлүгүнө жараша түзүмдүк бөлүмдөргө, министрликтерге жана ведомстволорго, Кыргыз Республикасынын Президентинин облустардагы ыйгарым укуктуу өкүлдөрүнө, Бишкек жана Ош шаарларынын мэрияларына, ошондой эле башка органдарга жана уюмдарга жиберилет. Бул арыз ээлерине өздөрү көтөргөн кайрылуудагы бардык суроолоруна жооп алууга мүмкүндүк берет.

 

 

 


Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясына 2021-жылдын ноябрь айында келип түшкөн жарандардын кайрылуулары менен жүргүзүлгөн иштер жөнүндө маалымат

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясынын

саясий жана экономикалык изилдөөлөр башкармалыгынын жарандардын кайрылуулары менен иштөө боюнча бөлүмү 2021-жылдын ноябрында жарандардын 2225 кайрылуусу менен иш жүргүзгөн, алардын ичинен:

— жазуу жүзүндө (электрондук) кайрылуулар — 1167;

— Коомдук кабылдамаларда кабыл алынган жарандар – 720;

— «Ишеним телефондору» аркылуу кайрылган жарандар — 338 түздү.

Президенттин Администрациясына келип түшкөн 1167 кайрылуулардын 465 (же 39,8%) көзөмөлгө алынды, анын ичинен 83 (17,8%) мөөнөтүндө аткарылды, ал эми калгандары аткарылууда.

Бардык 1167 жазуу жана электрондук арыздар, даттануулар жана сунуштар региондор боюнча төмөнкүдөй:

-

Бишкек ш.

451

38,6%

-

Баткен облусу

57

4,8%

-

Жалал-Абад облусу

102

8,8%

-

Ысык-Көл облусу

83

7,1%

-

Ош облусу

48

4,2%

-

Ош ш.

37

3,2%

-

Нарын облусу

56

4,7%

-

Талас облусу

27

2,3%

-

Чүй облусу

294

25,1%

-

КМШ жана башка өлкөлөрдөн

12

1,1%

                                                                                                   

 Жарандардын жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылуулары тематикасы боюнча негизинен 5 багытта болду:

 

-

Соттордун жана укук коргоо органдарынын иштери боюнча

361

30,9%

-

Турак-жай жана жер маселелери боюнча

246

21,0%

-

Социалдык тармак боюнча

179

15,3%

-

Мамлекеттик сыйлыктар, жарандык берүү, мунапыс маселелери боюнча

90

 

7,7%

-

Экономикалык маселелер боюнча (ссудалар, кредиттер, алардын пайыздары) 

60

 

5,1%

-

Ар кандай мүнөздөгү маселелер боюнча

 

231

19,7%

2021-жылдын ноябрь айында «President.kg» расмий веб-сайтына 149 (12,7%) электрондук кайрылуулар келип түштү, анын ичинде:

 

1

Бишкек ш.

53

35%

2

Ош ш.

7

4,8%

3

Чуй облусу

39

26,1%

4

Талас облусу

1

0,6%

5

Ысык-Көл облусу

17

11,4%

6

Нарын облусу

3

2%

7

Жалал-Абад облусу

7

4,8%

8

Ош облусу

9

6,1%

9

Баткен облусу

6

4%

10

КМШ/Чет өлкөлөр

7

4,8%

                                                       

Президенттин Администрациясына келип түшкөн жарандардын кайрылуулары мыйзамда белгиленген тартипте катталып аткаруу үчүн тиешелүүлүгүнө жараша түзүмдүк бөлүмдөргө, министрликтерге жана ведомстволорго, Кыргыз Республикасынын Президентинин облустардагы ыйгарым укуктуу өкүлдөрүнө, Бишкек жана Ош шаарларынын мэрияларына, ошондой эле башка органдарга жана уюмдарга жиберилет. Бул арыз ээлерине өздөрү көтөргөн кайрылуудагы бардык суроолоруна жооп алууга мүмкүндүк берет.

____________________________________________________________

 

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясына 2021-жылдын сентябрь айында келип түшкөн жарандардын кайрылуулары менен жүргүзүлгөн иштер жөнүндө маалымат

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясынын жарандардын кайрылуулары менен иштөө боюнча бөлүмү 2021-жылдын сентябрында жарандардын 1985 кайрылуусу менен иш жүргүзгөн, алардын ичинен:

— жазуу жүзүндө (электрондук) кайрылуулар — 1335;

— Коомдук кабылдамаларда кабыл алынган жарандар – 625;

— «Ишеним телефондору» аркылуу кайрылган жарандар — 77 түздү.

Президенттин Администрациясына келип түшкөн 1335 кайрылуулар тиешелүүлүгүнө жараша түзүмдүк бөлүмдөргө жөнөтүлүп алар тарабынан иштер алып барылууда:

-

Саламаттык сактоо жана социалдык коргоо бөлүмү

48

3,6%

-

Билим берүү, илим, маданият, спорт жана жаштар бөлүмү

37

2,7%

-

Жарандардын кайрылуулары менен иштөө бөлүмү

760

56,9%

-

Коргоо, укуктук тартиби жана өзгөчө кырдаалдар бөлүмү

19

1,4%

-

Курулуш, транспорт, жолдор жана коммуникация бөлүмү

14

1,0%

-

КР Коопсуздук кеңешинин катчылыгы

77

5,7%

-

Ырайым кылуу маселелери боюнча катчылыгы

72

5,3%

-

Соттор жана прокуратура органдары менен интөө бөлүмү

171

12,8%

-

Стратегиялык өнүктүрүү саясаты жана пландоо бөлүмүнү

15

1,1%

-

Агроөнөр жай комплекси жана экология бөлүмү

18

1,3%

-

башка бөлүмдөр

     104

7,8%

 

(1-сүрөт)

 

Келген 1335 кайрылуулардын 587 (же 44,0%) көзөмөлгө алынды, анын ичинен 100 аткарылды, ал эми 487 аткарылууда. Аткарылган 100 кайрылуунун ичинен 2 (2%) мөөнөтү бузулуп аткарылды, калган 98 (98%) мөөнөтүндө аткарылды.

Бардык 1335 жазуу жана электрондук арыздар, даттануулар жана сунуштар региондор боюнча төмөнкүдөй:

-

Бишкек ш.

503

37,6%

-

Баткен облусу

85

6,3%

-

Жалал-Абад облусу

124

9,3%

-

Ысык-Көл облусу

105

7,8%

-

Ош облусу

78

5,8%

-

Ош ш.

57

4,2%

-

Нарын облусу

78

5,8%

-

Талас облусу

39

2,9%

-

Чүй облусу

255

19,2%

-

КМШ жана башка өлкөлөрдөн

11

0,8%

 

(2-сүрөт)

 

 

Жарандардын жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылуулары тематикасы боюнча негизинен 5 багытта болду:

-

Соттордун жана укук коргоо органдарынын иштери боюнча

426

31,9%

-

Турак-жай жана жер маселелери боюнча

324

24,3%

-

Социалдык тармак боюнча

241

18,0%

-

Мамлекеттик сыйлыктар, жарандык берүү, мунапыс маселелери боюнча

32

 

2,4%

-

Экономикалык маселелер боюнча (ссудалар, кредиттер, алардын пайыздары) 

54

 

4,1%

-

Башка социалдык-экономикалык жана башка турмуштук маанилүү маселелери боюнча

 

258

19,3%

     

(3-сүрөт)

 

  2021-жылдын сентябрь айында «President.kg» расмий веб-сайтына         105 (7,8%) электрондук кайрылуулар келип түштү, анын ичинде:

-

Бишкек ш.

43

40,9%

-

Ош ш.

3

2,8%

-

Чуй облусу

24

22,9%

-

Талас облусу

1

1,0%

-

Ысык-Көл облусу

10

9,5%

-

Нарын облусу

3

3,0%

-

Жалал-Абад облусу

8

7,6%

-

Ош облусу

5

4,7%

-

Баткен облусу

5

4,7%

-

КМШ/Чет өлкөлөр

3

2,8%

 

(4-сүрөт)

                                                       

Президенттин Администрациясына келип түшкөн жарандардын кайрылуулары мыйзамда белгиленген тартипте катталып аткаруу үчүн тиешелүүлүгүнө жараша түзүмдүк бөлүмдөргө, министрликтерге жана ведомстволорго, Кыргыз Республикасынын Президентинин облустардагы ыйгарым укуктуу өкүлдөрүнө, Бишкек жана Ош шаарларынын мэрияларына, ошондой эле башка органдарга жана уюмдарга жиберилет. Бул арыз ээлерине өздөрү көтөргөн кайрылуудагы бардык суроолоруна жооп алууга мүмкүндүк берет.

Кыргыз Республикасынын аймагында   коронавирус инфекциясы (COVID-19) менен байланышкан эпидемиологиялык абалдын начарлашына байланыштуу жана анын  жайылышын алдын алуу максатында Кыргыз Республикасынын Президентинин Коомдук кабылдамасы карантининге жабылган. Буга карабастан көрсөтүлгөн убакытта Коомдук кабылдама аркылуу 625 жаран кабыл алынып, ал эми «ишеним телефону» аркылуу 77 жарандардын кайрылуусуна тиешелүү кеңештер жана түшүндүрмөлөр берилди.

_____________________________________________________________

 

 

 

 

 Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясына 2021-жылдын август айында келип түшкөн жарандардын кайрылуулары менен жүргүзүлгөн иштер жөнүндө маалымат

 

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясынын жарандардын кайрылуулары менен иштөө боюнча бөлүмү 2021-жылдын августунда жарандардын 1639 кайрылуусу менен иш жүргүзгөн, алардын ичинен:

— жазуу жүзүндө (электрондук) кайрылуулар — 981;

— Коомдук кабылдамаларда кабыл алынган жарандар – 620;

— «Ишеним телефондору» аркылуу кайрылган жарандар — 38 түздү.

 

Президенттин Администрациясына келип түшкөн 981 кайрылуулар тиешелүүлүгүнө жараша түзүмдүк бөлүмдөргө жөнөтүлүп алар тарабынан иштер алып барылууда:

— Саламаттык сактоо жана социалдык коргоо бөлүмү

50

5,1%

— Билим берүү, илим, маданият, спорт жана жаштар бөлүмү

29

2,9%

— Жарандардын кайрылуулары менен иштөө бөлүмү

562

57,2%

— Коргоо, укуктук тартиби жана өзгөчө кырдаалдар бөлүмү

14

1,4%

— Курулуш, транспорт, жолдор жана коммуникациялар  бөлүм

12

1,2%

— КР Коопсуздук кеңешинин катчылыгы

27

2,7%

— Ырайым кылуу маселелери боюнча катчылыгы

69

7,1%

— Соттор жана прокуратура органдары менен өз ара    аракеттенүү боюнча бөлүмү

118

12,1%

— башка бөлүмдөр

     100

10,2%

 

(1-сүрөт)

 

 

Келген 981 кайрылуулардын 445 (же 45,3%) көзөмөлгө алынды, анын ичинен 60 (13,5%) мөөнөтүндө аткарылды, ал эми калгандары аткарылууда.

Бардык 981 жазуу жана электрондук кайрылууларды региондор боюнча бөлгөндө, эң көп арыздар, дооматтар жана сунуштар Бишкек шаарынын тургундарынан - 310 (31,6%) келип түштү. Ал эми, Чүй областынан — 185 (18,9%), Ош областынын жана Ош шаарынан жашоочуларынан — 156 (15,9%), Жалал-Абад областынан — 120 (12,3%), Ысык-Көл областынан – 67 (6,8%), Баткен областынан — 47 (4,9%),

Нарын областынан – 72 (7,3%), Талас областынан — 16 (1,6%), КМШ жана башка өлкөлөрдөн — 8 (0,8%) жарандын кайрылуулары катталды.

 

                                                                                                    (2-сүрөт)

 

 

 

Жарандардын жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылуулары тематикасы боюнча негизинен 5 багытта болду:

— соттордун жана укук коргоо органдарынын иштери боюнча —
327 (33,3%) кайрылуу;

— турак-жай жана жеке үйлөрдү курууга жер участокторун бөлүштүрүп берүү боюнча — 198 (20,1%);

— социалдык тармак боюнча (материалдык жардам көрсөтүү, ишке жайгаштыруу, пенсия, пособие, билим берүү жана маданият маселелери боюнча –194 (19,7%);

— мамлекеттик сыйлыктар, жарандык берүү, мунапыс маселелери боюнча — 83 (8,4%);

— кредиттер боюнча карыздарды төлөө же мөөнөттөрүн узартуу боюнча, кредит жана ссудаларды берүү (пайыздарсыз же төмөн пайыз менен)  —  70 (7,1%).

Ал эми, калган 109 (11,2%) жарандардын кайрылууларында социалдык-экономикалык жана башка турмуштук маанилүү маселелер камтылган.

 

      (3-сүрөт)

 

 

 

 2021-жылдын август айында «President.kg» расмий веб-сайтына 111 (11,3%) электрондук кайрылуулар келип түштү, анын ичинде:

 

1

Бишкек ш.

43

38%

2

Ош ш.

7

7,2%

3

Чуй облусу

23

20,7%

4

Талас облусу

2

1,8%

5

Ысык-Көл облусу

10

9%

6

Нарын облусу

4

3,6%

7

Жалал-Абад облусу

7

6,3%

8

Ош облусу

7

6,3%

9

Баткен облусу

3

2,7%

10

КМШ/Чет өлкөлөр

4

3,6%

 

 

(4-сүрөт)

 

                                                        

 

Президенттин Администрациясына келип түшкөн жарандардын кайрылуулары мыйзамда белгиленген тартипте катталып аткаруу үчүн тиешелүүлүгүнө жараша түзүмдүк бөлүмдөргө, министрликтерге жана ведомстволорго, Кыргыз Республикасынын Президентинин облустардагы ыйгарым укуктуу өкүлдөрүнө, Бишкек жана Ош шаарларынын мэрияларына, ошондой эле башка органдарга жана уюмдарга жиберилет. Бул арыз ээлерине өздөрү көтөргөн кайрылуудагы бардык суроолоруна жооп алууга мүмкүндүк берет.

Кыргыз Республикасынын аймагында   коронавирус инфекциясы (COVID-19) менен байланышкан эпидемиологиялык абалдын начарлашына байланыштуу жана анын  жайылышын алдын алуу максатында Кыргыз Республикасынын Президентинин Коомдук кабылдамасы карантининге жабылган. Буга карабастан көрсөтүлгөн убакытта Коомдук кабылдама аркылуу 620 жаран кабыл алынып, ал эми «ишеним телефону» аркылуу 38 жарандардын кайрылуусуна тиешелүү кеңештер жана түшүндүрмөлөр берилди.

____________________________________________________________

 

 

 

 

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясына 2021-жылдын июль айында келип түшкөн жарандардын кайрылуулары менен жүргүзүлгөн иштер жөнүндө маалымат

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясынын жарандардын кайрылуулары менен иштөө боюнча бөлүмү 2021-жылдын июлунда жарандардын 1748 кайрылуусу менен иш жүргүзгөн, алардын ичинен:

— жазуу жүзүндө (электрондук) кайрылуулар — 1026;

— Коомдук кабылдамаларда кабыл алынган жарандар – 286;

— «Ишеним телефондору» аркылуу кайрылган жарандар — 436 түздү.

Президенттин Администрациясына келип түшкөн 1026 кайрылуулар тиешелүүлүгүнө жараша түзүмдүк бөлүмдөргө жөнөтүлүп алар тарабынан иштер алып барылууда:

— Саламаттык сактоо жана социалдык коргоо бөлүмү

31

3,02%

— Билим берүү, илим, маданият, спорт жана жаштар бөлүмү

30

2,92%

— Уюштуруу-инспектордук иштер жана аймактар менен өз ара аракеттенүү бөлүмү

13

1,26%

— Жарандардын кайрылуулары менен иштөө бөлүмү

517

50,38%

— Коргоо, укуктук тартиби жана өзгөчө кырдаалдар бөлүмү

14

1,36%

— Курулуш, транспорт, жолдор жана коммуникациялар  бөлүм

11

1,07%

— КР Коопсуздук кеңешинин катчылыгы

86

8,38%

— Ырайым кылуу маселелери боюнча катчылыгы

71

6,92%

— Соттор жана прокуратура органдары менен өз ара    аракеттенүү боюнча бөлүмү

172

16,76%

— башка бөлүмдөр

     81

7,89%

 

(1-сүрөт)

 

 

Келген 1026 кайрылуулардын 488 (же 47,56%) көзөмөлгө алынды, анын ичинен 90 (18,44%) аткарылды, мында 89 (98,88%) жарандардын кайрылуулары  мөөнөтүндө аткарылды жана 1 (1,12%) мөөнөттү бузулуп аткарылды, калгандары аткарылууда.

Бардык 1026 жазуу жана электрондук кайрылууларды региондор боюнча бөлгөндө, эң көп арыздар, дооматтар жана сунуштар Бишкек шаарынын тургундарынан - 374 (36,45%) келип түштү. Ал эми, Чүй областынан — 186 (18,12%), Ош областынын жана Ош шаарынан жашоочуларынан — 116 (11,30%), Жалал-Абад областынан — 119 (11,59%), Ысык-Көл областынан — 80 (7,79%), Баткен областынан — 59 (5,75%),

Нарын областынан – 50 (4,87%), Талас областынан — 23 (2,24%), КМШ жана башка өлкөлөрдөн — 19 (1,85%) жарандын кайрылуулары катталды.

 

                                                                                                   (2-сүрөт)

 

 

 

Жарандардын жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылуулары тематикасы боюнча негизинен 5 багытта болду:

— соттордун жана укук коргоо органдарынын иштери боюнча —
430 (41,91%) кайрылуу;

— турак-жай жана жеке үйлөрдү курууга жер участокторун бөлүштүрүп берүү боюнча — 203 (19,78%);

— социалдык тармак боюнча (материалдык жардам көрсөтүү, ишке жайгаштыруу, пенсия, пособие, билим берүү жана маданият маселелери боюнча –142 (13,84%);

 

 

 

— мамлекеттик сыйлыктар, жарандык берүү, мунапыс маселелери боюнча — 97 (9,45%);

— кредиттер боюнча карыздарды төлөө же мөөнөттөрүн узартуу боюнча, кредит жана ссудаларды берүү (пайыздарсыз же төмөн пайыз менен)  —  38 (3,70%).

Ал эми, калган 116 (11,30%) жарандардын кайрылууларында социалдык-экономикалык жана башка турмуштук маанилүү маселелер камтылган.

 

      (3-сүрөт)

 

 

 

 2021-жылдын июль айында «President.kg» расмий веб-сайтына 220 (21,44%) электрондук кайрылуулар келип түштү, анын ичинде:

 

1

Бишкек ш.

74

33,6%

2

Ош ш.

5

6,8%

3

Чуй облусу

46

20,0%

4

Талас облусу

5

2,2%

5

Ысык-Көл облусу

15

6,8%

6

Нарын облусу

9

4%

7

Жалал-Абад облусу

25

11,3%

8

Ош облусу

11

5%

9

Баткен облусу

9

4,0%

10

КМШ/Чет өлкөлөр

14

6,3%

 

 

(4-сүрөт)

 

                                                       

 

Президенттин Администрациясына келип түшкөн жарандардын кайрылуулары мыйзамда белгиленген тартипте катталып аткаруу үчүн тиешелүүлүгүнө жараша түзүмдүк бөлүмдөргө, министрликтерге жана ведомстволорго, Кыргыз Республикасынын Президентинин облустардагы ыйгарым укуктуу өкүлдөрүнө, Бишкек жана Ош шаарларынын мэрияларына, ошондой эле башка органдарга жана уюмдарга жиберилет. Бул арыз ээлерине өздөрү көтөргөн кайрылуудагы бардык суроолоруна жооп алууга мүмкүндүк берет.

Кыргыз Республикасынын аймагында   коронавирус инфекциясы (COVID-19) менен байланышкан эпидемиологиялык абалдын начарлашына байланыштуу жана анын  жайылышын алдын алуу максатында Кыргыз Республикасынын Президентинин Коомдук кабылдамасы карантининге жабылган. Буга карабастан көрсөтүлгөн убакытта Коомдук кабылдама аркылуу 286 жаран кабыл алынып, ал эми «ишеним телефону» аркылуу 436 жарандардын кайрылуусуна тиешелүү кеңештер жана түшүндүрмөлөр берилди.

____________________________________________________________

 

 

 

 

 


Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясына 2021-жылдын I-жарым жылдыгында келип түшкөн жарандардын кайрылуулары менен иштөө боюнча маалымат

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясында (мындан ары — Президенттин Администрациясы) 2021-жылдын I-жарым  жылдыгында жарандардын 9917 кайрылуулары менен иштер жүргүзүлдү, алардын ичинен:

— жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылуулар — 7306;

— Коомдук кабылдама аркылуу — 1353;

— «ишеним телефон» жана кызматтык телефон  аркылуу — 1258;

Жазуу жүзүндө келип түшкөн (электрондук) бардык 7306 кайрылууларды региондор боюнча бөлгөндө эң көп арыздар, даттануулар жана сунуштар Бишкек шаарынын тургундарынан– 2575 (35,24%) келип түштү.   

Ал эми Чүй облусунун тургундарынан — 1251 (17,12%), Ош облусу жана Ош шаарынан — 759 (10,38%), Жалал-Абад облусунан 760 (10,40%), Ысык-Көл облусунан — 637 (8,72%), Баткен облусунан — 368 (5,03%), Нарын облусунан — 514 (7,03%), Талас обласунан — 190 (2,60%), КМШ жана чет өлкөлөрдөн — 180 (2,46%) жарандардын кайрылуулары келгендигин билдиребиз (1 — сүрөт).

 

 

Бардык 7306 жазуу жүзүндөгү кайрылуулардын 3649 (же 49,94%) көзөмөлгө алынды, анын ичинен аткарылганы 1376 (37,70%), ал эми 2273 (62,29%) жарандардын кайрылуулары аткарылууда.

Жарандардын жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылууларынын тематикасы жана мүнөзү боюнча негизинен 5 багытка бөлсөк болот:

— соттордун жана укук коргоо органдарынын иштери боюнча — 2409 кайрылуу (32,97%);

— турак жай жана турак жай курууга жер участогун бөлүп берүү боюнча — 1243 (17,06%);

— социалдык чөйрө боюнча (материалдык жардам, ишке орноштуруу, пенсия, жөлөкпул, билим берүү жана маданият маселелери боюнча) — 1205 (16,49%);

— мамлекеттик сыйлыктар менен сыйлоо, жарандыка кабыл алуу жана ырайым кылуу маселелери боюнча — 641 (8,77%);

— кредиттерди жоюу жана мөөнөтүн узартуу, карыздарды тындыруу, кредиттерди жана ссудаларды берүү (үстөк пайызсыз) боюнча — 412 (5,64%).

Калган 1393 (19,11%) арыз, даттанууларда социалдык-экономикалык жана башка турмуштук маанилүү маселелер камтылган     (2 — сүрөт).

 

 

 

2021-жылдын I-жарым жылынын ичинде «President.kg» расмий сайтына республиканын бардык региондорунан, КМШ өлкөлөрүнөн жана алыскы чет өлкөлөрдөн -1319 (18,05%) электрондук кайрылуулар келип түштү, алардын ичинде:

 

Бишкек шаары

447

33,88%

Чүй облусу

250

19,95%

Талас облусу

24

1,87%

Ысык-Көл облусу

 

90

6,82%

Нарын облусу

48

3,63%

Жалал-Абад облусу

79

5,98%

Ош облусу

112

8,49  %

Ош шаары

39

2,95%

Баткен облусу

66

5,00%

КМШ / чет өлкөлөр

154

11,67%

(3 — сүрөт)

 

 

Үстүбүздөгү жылда (I-жарым жылдыкта) Кыргыз Республикасынын Президентинин Коомдук кабылдамасы аркылуу 1353 жаран кабыл алынган, ал эми «Ишеним телефону» боюнча 1258 кайрылууга тиешелүү консультациялар жана түшүндүрмөлөр берилген.

Мындан тышкары Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн Аппаратынын (Министрлер Кабинетинин) дарегине ушул мезгилде 2269 кайрылуу келип түшкөн. Алардын 2029 (89,42%) аткарылды, анын ичинде 231 (11,39%) аткаруу мөөнөттөрү бузулуу менен, ал эми 240 (10,58%) жарандардын кайрылуулары аткарылган эмес.

Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясынын түзүмдүк бөлүмдөрү тарабынан жарандардын кайрылуулары менен негизинен иштер алып барылууда. Алсак, жарандардан келип түшкөн жазуу жүзүндөгү 7306 кайрылуулардын ичинен:

 

КР Коопсуздук кеңешинин катчылыгында 

390

5,33%

Ырайым кылуу маселелери катчылыгында

363

4,96%

Жарандык маселелери боюнча катчылыгында

155

2,12%

Соттор жана прокуратура органдары менен өз ара аракеттенүү боюнча бөлүмүндө

 

997

 

13,64

Саламаттык сактоо жана социалдык коргоо бөлүмүндө 

 

293

 

4,01%

Билим берүү, илим, маданият, спорт жана жаштар бөлүмүндө

 

221

 

3,02%

Стратегиялык өнүктүрүү саясаты бөлүмүндө 

122

1,66%

Жарандардын кайрылуулары менен иштөө боюнча бөлүмүндө

 

4120

 

56,39%

Башка бөлүмдөрдө

645

8,82%

 

 

   

 (4 — сүрөт)

_________________________________________________________